Ciezka depresja i jej potencjalne nastepstwa

Depresja jest bardzo uciążliwą chorobą psychicznym. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zdecydowała się umieścić ją na czwartym miejscu chorób, na które najczęściej zapada społeczeństwo. A według szacunków określa się, że w Polsce co godzinę około 80 ludzi jest dotykane przez przykre następstwa tej choroby.Depresja niesie za sobą bardzo poważne następstwa, które mogą być spowodowane nie tylko przez nieprawidłowe leczenie, ale również, a w zasadzie w większości przypadków, przez zaniechanie leczenia lub niewłaściwa diagnoza choroby, która nie określiła, iż człowiek chory zapadł właśnie na tą dolegliwość psychiczną. Oczywiście, najpoważniejszym skutkiem ignorowanej depresji jest samobójstwo lub jego nieudane próby. Stwierdzono, że około 50% ludzi dotkniętych myślami samobójczymi zgłosiło się do lekarza w tygodniu poprzedzającym ich próbę odebrania sobie życia. Jest to tym tragiczniejsze, iż części z tych wydarzeń udałoby się uniknąć, gdyby pacjentowi została postawiona odpowiednia diagnoza i rozpoczęte zostało właściwe leczenie.

sage symfonia start handelOprogramowanie dla firm | Systemy ERP | POLKAS

Zazwyczaj osoby, którym nieobce są myśli samobójcze, wysyłają pewne sygnały. Ich odpowiednie odczytanie i przede wszystkim zauważenie może pomóc w przeciwdziałaniu popełnienia tego drastycznego kroku. Tego rodzaju sygnałami są na przykład próby rozpoczęcia rozmowy odnośnie tego, że bez tej osoby życie pozostałych członków rodziny byłoby lepsze, próba pozyskania materiałów do skończenia ze swym życiem, nieoczekiwane wizyty u znajomych sprawiające wrażenie żegnania się, nadmierna rozmowa o śmierci. Kolejnym następstwem depresji może być trudność w ponownym adaptacji do środowiska. Ludzie leczący się psychiatrycznie, szczególnie silnymi lekami psychotropowymi, mają automatycznie przywieszaną plakietkę wariata. Nie tylko sprawia to, że ludzie ci są automatycznie odrzucani przez społeczeństwo. Dodatkowo również same próby oraz świadomość swej odmienności wzbudza w chorych niechęć, wrażenie bezsilności i pogorszenia samopoczucia, które dodatkowo może spowodować nawrót choroby. W sytuacjach ponownej socjalizacji człowieka chorego jest więc niezbędna pomoc i wsparcie bliskich.