Dlaczego trudno zajsc w ciaze

kasy fiskalne elzabElzab Mini E - kasy fisklane Polkas Kraków

Czasami zdarza się, że przyczyny problemów zajścia w ciążę są nieznane, ale najczęściej obecna diagnostyka niepłodności jest w stanie określić, z jakiego powodu nie dochodzi do zapłodnienia. Stwierdzenie niepłodności u pary małżeńskiej może okazać się tylko stanem przejściowym, jeśli w odpowiednim czasie podejmie ona odpowiednie leczenie. Jest to bowiem najczęściej choroba uleczalna.

Oczywiście jeśli wady rozwojowe narządów płciowych są poważne, bądź dotyczy nas niedorozwój jajników czy też całkowity brak macicy, możemy pożegnać się z wyleczeniem niepłodności. Dochodzi wówczas już do bezpłodności, a taki stan jest niestety nieodwracalny. Należy pamiętać, że każda przebyta choroba lub infekcja ma wpływ na szanse zajścia w ciążę. Dlatego niezwykle ważne jest, aby diagnostyka była dokładna. Należy wykluczyć wszelkie stany zapalne, mięśniaki, torbiele czy zakażenia. Stan zdrowia potencjalnych rodziców musi być co najmniej w normie. Niczego nie osiągniemy, jeśli zataimy coś przed partnerem czy też lekarzem. Jeśli więc lekarz nie wykryje u małżonków żadnej poważnej choroby, istnieje duża szansa na powodzenie leczenia. Bardzo ważnym czynnikiem jest psychika kobiety. Jeśli podświadomie nie jest ona gotowa na przyjęcie roli matki, ciało dostosuje się do jej oczekiwań. Wiele osób może nawet nie zdawać sobie z tego sprawy, ale takie są fakty, które są potwierdzone badaniami naukowymi. Dodatkowo kobiety, które doświadczyły już licznych rozczarowań, szybko tracą nadzieję, co utrudnia dalsze leczenie poprzez utratę motywacji. Jeśli diagnostyka niepłodności wykaże, że występują u kobiety okresy owulacji to nawet bez leczenia, kobieta może mieć szanse na zajście w ciążę. Jeśli przyczyna niepłodności została znaleziona, również nie należy tracić nadziei, ponieważ podjęcie leczenia może dać nam upragnionego potomka, ale w późniejszym czasie. Jednak w celu zwiększenia swoich szans, należy wypełniać zalecenia lekarzy. Walka z niepłodnością często okazuje się być długotrwała, dlatego też należy uzbroić się w cierpliwość.