Psychiatra w krakowie dobry wybor

O zaburzeniach i chorobach psychicznych mówi się w Polsce coraz częściej. Problemy związane z psychiką przestają być wstydliwym tematem, ponieważ co roku boryka się z nimi więcej ludzi. Zgodnie z szacunkami WHO czyli Światowej Organizacji Zdrowia , do 2020 roku choroby psychiczne staną się jednym z najpoważniejszych problemów zdrowotnych, które występują w populacji europejskiej.

Czy boimy się problemów z psychiką? W rankingu chorób, które wywołują u ankietowanych największy lęk, choroby psychiczne znalazły się na 4. miejscu, zaraz po nowotworach, chorobach serca oraz AIDS. Warto jednak pamiętać, że choroby psychiczne można opanować dzięki odpowiedniemu leczeniu.

Według publikacji Instytutu Psychiatrii i Neurologii wydanej w 2013 r. prawie 8 milionów Polaków w wieku od 18 do 64 lat boryka się z mniejszymi lub większymi zaburzeniami psychicznymi. Należą do nich m.in. stany urojeniowe i omamy (najczęściej kwalifikuje się je jako schizofrenia), depresje o dużym natężeniu, choroba afektywna dwubiegunowa (czyli zaburzenia maniakalno-depresyjne), silne neurozy, a także fobie. Wśród zaburzeń psychicznych znajdują się nawracające stany lękowe, nagłe ataki paniki, zaburzenia związane z silnym stresem,a nawet otępienie.

Kiedy należy zgłosić się do psychiatry? Impulsem do wizyty jest przede wszystkim stan psychiczny, który budzi szczególny niepokój dotkniętej nim osoby, jak również zaniepokojenie najbliższych. Nasz doświadczony psychiatra w Krakowie zdiagnozuje nawet najbardziej zakamuflowany problem psychiczny chorego, co pozwoli na skuteczną terapię. Pamiętaj, że szybsze leczenie przynosi lepsze skutki.