Wychowanie dzieci i mlodziezy przez sport

Anemia, zwana też niedokrwistością jest stanem, w którym wnika do ograniczenia liczby czerwonych krwinek. Są różne przyczyny powstania niedokrwistości w układzie młodego człowieka: potrafi być spowodowana utratą krwi, poprzez upośledzenie wytwarzania erytrocytów czy jeszcze w układzie ze ograniczeniem życia erytrocytów.Pomimo wszystko, upośledzenie zatem stanowi zupełnie często spotykanie wśród kobiet w ciąży – dotyka około 40% ciężarnych. Ale w sukcesie kobiet przy nadziei definicja anemii wygląda trochę inaczej. Podczas ciąży dochodzi bowiem do powiększenia objętości naturze natomiast jej rozcieńczenia, przez co liczba czerwonych krwinek jest ograniczona, niedokrwistość jest wtedy zjawiskiem dość prostym. W terminie ciąży więc opowiadamy o zaistnieniu anemii, kiedy dołącza do spadku poziomu hemoglobiny poniżej 10 g/dl lub hematokrytu poniżej 30%.

Nie zwalnia to przecież faktu, że wielkie niedobory czerwonych krwinek w układzie przyszłej matki mogą sprawić do zaburzeń rozwoju płodu i niedotlenienia. W początkowym trymestrze ciąży grozi to zaburzeniami implantacji zarodka, i nawet poronieniem. W drugim trymestrze może doprowadzić do stworzenia wad rodzonych, oraz w trzecim do przedwczesnego porodu.

Czynnikami sprzyjającymi wystąpienia anemii u osoby ciężarnej są przede wszystkim spożywanie alkoholu oraz pieczenie papierosów. Kolejne to ciąża mnoga, niedobór witam i zalety odżywczych w diecie, na które zapotrzebowanie dość szybko wzrasta w momencie wejścia w ciążę. Leczenie anemii chce z jej stopnia zaawansowania oraz przyczyny. Lekka anemia, której warunkiem był brak żelaza, jest wciąż leczona doustnymi środkami przedstawiającymi jego część. Bardzo rzadko zaczyna się również dożylne uzupełnianie niedoborów żelaza, jest wówczas natomiast droga o wiele silniejsza niż w wypadku przyjmowania suplementów diety. Dają się przypadki, kiedy wskazana będzie dodatkowo transfuzja krwi – dzieje się tak zwykle w postaciach obfitego krwawienia, na przykład podczas odklejania się łożyska.

Anemia jest schorzeniem dość łatwo rozpoznawalnym, jej objawami są:

zmęczenie, osłabienie, bóle głowy, kłopoty z opinią i koncentracją, zawroty głowy.

Jeśli więc, będąc w ciąży, zauważysz obok siebie któryś z przytoczonych wyżej czynników, koniecznie skonsultuj się z specjalistą, ponieważ nieleczona anemia może doprowadzić do właściwych uszkodzeń płodu, a nawet do jego śmierci.